Escrit per Josep & Dolors el . Desat a Consells Pràctics, Novetats

GALL DINDI

La carn de gall dindi es caracteritza per tenir poc greix, baix nivell de colesterol i ser molt nutritiva i saborosa.

Es pot preparar de la mateixa manera que la carn del pollastre comú, té molt menys greix, no engreixa i aporta una gran quantitat de proteïnes.

 PROPIETATS NUTRITIVES

La major part del greix del gall dindi es concentra a la pell, pel que no és recomanable consumir-la. El gall d’indi té les mateixes propietats nutritives que el pollastre. El pit és la part més magra. A més el gall dindi és font de proteïnes, vitamines del grup del complex B com la B1, B3, B5, B6, biotina, B12 i l’àcid fòlic i de minerals com el fòsfor, el potassi, el magnesi, el ferro i el zinc. La carn de gall dindi es pot trobar al mercat de diferents formes per a preparar diferents plats. Així la seva presentació és com gall dindi natural, fumat, en pernil, bistec, pit de gall dindi, en paté, etc.

 A LA CUINA

El gall dindi es pot preparar de diverses maneres: fresc amb verdures, rostit o farcit d’altres aliments. Es recomana sempre preparar el farcit per separat de la preparació del gall dindi, perquè si es xopa de greix la seva textura es torna pastosa. Per triar la carn de gall dindi cal considerar que: tingui la pell suau i de color blanc, sense taques vermelloses, que la carn estigui ferma i no enganxosa i ha de mantenir-se en congelació.

 

 

 

"Trackback" des de la teva web.

Josep & Dolors

Som en Josep i la Dolors de Can Fornell.

Deixa un comentari